Meteen toegepast. Zocht een kamer voor 2 nachten in Skopje,
– Ik reis alleen dus hostel, geen hotel
– Kamer voor mij alleen, ik ben op doorreis, dus wil m’n rust en een plek waar ik m’n snowboard veilig kan achterlaten
– Niet meer dan €50,- per nacht
– Loopafstand van het centrum.
Eerste optie voelde ik me meteen goed bij, gelijk geboekt, zonder urenlange prijsvergelijking.
Net de dag vóór deze module onbewust al aan satisfizen gedaan: op zoek naar fietstassen om te gaan kamperen de eerste ‘lijn’ tassen die binnen mijn criteria viel (waterdicht of -afstotend, moet goed passen, voldoende volume) genomen. Voelde als een goede keuze en zo ben ik heel tevreden met mijn aankoop, zonder de anders gebruikelijke (hierboven al genoemde) urenlange prijsvergelijking.
Wij zoeken deze lente nog een camping voor komende zomervakantie, die ga ik eens toepassen.
Bij kleding voor kids weet ik steeds beter dat het ‘snelle’ verbruiksmaterialen zijn en niet voor eeuwig in de kast blijft. Wél zie ik de waarde van een aankoop voor mezelf op gevoel (niet de prijs), want als iets lekker zit/valt blijft het wel eeuwig in de kast en dan is het kledingstuk het dubbel en dwars waard.
ps. foutje in de tekst?
Volgens mij bedoel je bij de 2e maximizer eigenlijk satisfizer (?) :
“Zelf ben ik van nature dus een maximizer omdat ik bang ben om teveel te betalen. Toen ik echter leerde dat je ook kunt maximizen heb ik het een keer gedaan bij het boeken van een vlucht naar Turkije en het was geweldig!”
7 Comments
M’n vriendin en ik zijn toe aan een nieuwe auto. Daar is deze oefening héél geschikt voor kwam ik achter 😉
Meteen toegepast. Zocht een kamer voor 2 nachten in Skopje,
– Ik reis alleen dus hostel, geen hotel
– Kamer voor mij alleen, ik ben op doorreis, dus wil m’n rust en een plek waar ik m’n snowboard veilig kan achterlaten
– Niet meer dan €50,- per nacht
– Loopafstand van het centrum.
Eerste optie voelde ik me meteen goed bij, gelijk geboekt, zonder urenlange prijsvergelijking.
Prachtig, Timothy! Easy as pie 😀 Heel mooi voorbeeld 🙂
Net de dag vóór deze module onbewust al aan satisfizen gedaan: op zoek naar fietstassen om te gaan kamperen de eerste ‘lijn’ tassen die binnen mijn criteria viel (waterdicht of -afstotend, moet goed passen, voldoende volume) genomen. Voelde als een goede keuze en zo ben ik heel tevreden met mijn aankoop, zonder de anders gebruikelijke (hierboven al genoemde) urenlange prijsvergelijking.
Ah wat mooi, blijkbaar krijg je het keuzes maken al lekker in de vingers!
Wij zoeken deze lente nog een camping voor komende zomervakantie, die ga ik eens toepassen.
Bij kleding voor kids weet ik steeds beter dat het ‘snelle’ verbruiksmaterialen zijn en niet voor eeuwig in de kast blijft. Wél zie ik de waarde van een aankoop voor mezelf op gevoel (niet de prijs), want als iets lekker zit/valt blijft het wel eeuwig in de kast en dan is het kledingstuk het dubbel en dwars waard.
ps. foutje in de tekst?
Volgens mij bedoel je bij de 2e maximizer eigenlijk satisfizer (?) :
“Zelf ben ik van nature dus een maximizer omdat ik bang ben om teveel te betalen. Toen ik echter leerde dat je ook kunt maximizen heb ik het een keer gedaan bij het boeken van een vlucht naar Turkije en het was geweldig!”
Mooi punt over die kleding, helemaal eens!
En foutje klopte ja! Nu aangepast, dank!