Fijne tips! Ik heb zelf ook een paar recente voorbeelden waarbij ik flink bespaarde. Zo heb ik al een tijdje een abonnement bij de NS voor een bepaald reistraject. Inmiddels maak ik daar minder vaak gebruik van, dus belde ik de NS: ‘Ik heb dit abonnement en maak daar minder gebruik van, dus ik wil een flinke korting of ik zeg het abonnement op.’ Ze boden me direct een korting aan waardoor het voor mij interessant genoeg was om het abonnement te houden. Iets soortgelijks deed ik bij mijn internetprovider. Ik gaf aan dat ik vind dat ik maandelijks teveel betaal voor het internet en dat ik een korting wilde. Dat was geen probleem, dus nu betaal ik maandelijks minder voor precies hetzelfde product. Het is misschien in het begin wat onwennig om dit soort gesprekken te voeren, maar het kost je maar een paar minuutjes en het levert je meestal echt iets op.
Ja te gek en heel herkenbaar, Rosalinde. Ik weet niet of ik het eerder al genoemd heb, bijvoorbeeld in les 5.4, maar goed om ook even wat bedragen bij deze bespaartip te noemen. Ik heb drie jaar geleden een belletje van een minuut of 10 gedaan met diezelfde NS om € 11,- per maand korting te krijgen op mijn abonnement. Op jaarbasis is dat € 133,-. De afgelopen twee jaar heb ik hen steeds weer gebeld voor dezelfde korting en nu duurde zo’n belletje nog maar 5 minuten. In totaal 20 minuten aan de lijn hangen verspreid over 3 jaar heb ik zo € 399,- bespaard. Dat is best een aardig uurtarief.
Dus helemaal eens: probeer dit soort belletjes gewoon en wie weet wat het je oplevert!
Er is ook een app ‘ too good to go’ waarbij je bij lokale restaurants, bakkers, supermarkten producten kunt ophalen – tegens zeer vriendelijk prijsje- die de tht datum bijna bereiken. Of verse producten die op een buffet hebben gestaan…
4 Comments
Fijne tips! Ik heb zelf ook een paar recente voorbeelden waarbij ik flink bespaarde. Zo heb ik al een tijdje een abonnement bij de NS voor een bepaald reistraject. Inmiddels maak ik daar minder vaak gebruik van, dus belde ik de NS: ‘Ik heb dit abonnement en maak daar minder gebruik van, dus ik wil een flinke korting of ik zeg het abonnement op.’ Ze boden me direct een korting aan waardoor het voor mij interessant genoeg was om het abonnement te houden. Iets soortgelijks deed ik bij mijn internetprovider. Ik gaf aan dat ik vind dat ik maandelijks teveel betaal voor het internet en dat ik een korting wilde. Dat was geen probleem, dus nu betaal ik maandelijks minder voor precies hetzelfde product. Het is misschien in het begin wat onwennig om dit soort gesprekken te voeren, maar het kost je maar een paar minuutjes en het levert je meestal echt iets op.
Ja te gek en heel herkenbaar, Rosalinde. Ik weet niet of ik het eerder al genoemd heb, bijvoorbeeld in les 5.4, maar goed om ook even wat bedragen bij deze bespaartip te noemen. Ik heb drie jaar geleden een belletje van een minuut of 10 gedaan met diezelfde NS om € 11,- per maand korting te krijgen op mijn abonnement. Op jaarbasis is dat € 133,-. De afgelopen twee jaar heb ik hen steeds weer gebeld voor dezelfde korting en nu duurde zo’n belletje nog maar 5 minuten. In totaal 20 minuten aan de lijn hangen verspreid over 3 jaar heb ik zo € 399,- bespaard. Dat is best een aardig uurtarief.
Dus helemaal eens: probeer dit soort belletjes gewoon en wie weet wat het je oplevert!
Er is ook een app ‘ too good to go’ waarbij je bij lokale restaurants, bakkers, supermarkten producten kunt ophalen – tegens zeer vriendelijk prijsje- die de tht datum bijna bereiken. Of verse producten die op een buffet hebben gestaan…
Ah wat een mooi en ook nog duurzaam initiatief! Goed tip Peertje, thanks!